måndag, oktober 16, 2006

En helg hemma



Ju närmare hemtrakterna vi kom, desto konstigare kändes det... Odefinierbar känsla. Men inte speciellt positiv. Dock var det underbart trevligt att träffa de mina där hemma. Hade hållit andan alldeles för länge... Behövde luft , lite tid i min respirator. Nu klarar jag att hålla andan ett litet tag till. Men som sagt, bara ett litet...
Födelsedagsfirande hos min Godzilla i fredags. Liten men naggande god skara, trevligt hade vi o gott åt och drack vi. Några efterrätter för mycket bara... Flamingo är en blomma man ger till någon man tycker mycket om.
Serverade på bröllop i lördags. Ingen visste vad vi skulle göra, så vi tog saken i egna händer. Ju längre kvällen gick, desto mer kreativa blev vi. Kreativiteten resulterade i en fantastiskt nyskapande drink. White wine Strawberry Mango Melon Papaya Pineapple on the Rocks. Den sammanfattade kvällen på ett bra sätt.



Söndagen innehöll mest en massa läsande. Och en tågresa tillbaks till det underbara Jönköping. Dvs hem. T.o.m så lite som en enda helg var länge att vara borta från min nya hemstad o allt vad den innebär... Men, det var desto trevligare att komma tillbaka. Nu är allt bra igen. Och ikväll sitter jag här med Familjen Söt af Jäflar, o Cissi, vår familjeterapeut. Har pluggat hela dagen och förtjänar att umgås. Förtjänar en lugn familjekväll med diskussioner om diverse oviktiga och viktiga saker. Aggressioner/depressioner har anats hos vissa i sällskapet, och dessa, tillsammans med spontana asgarv, ledde till Dagens. Goda vänner, tända ljus och något sött att stoppa i munnen är en ovärderlig kombination.

Dagens: Saker med snoppar. Somliga är sådär.