torsdag, september 04, 2008

Ett superhjälteöga är bättre än inget

Igår var det någon form av utställningsdag (?) på skolan. Det känns sådär att Akademikernas A-kassa var på plats, nästan som för att skratta oss rakt i ansiktet, bjuda på godis och säga "HA! Hur tänkte du nu? Ta en penna också, för du kommer inte ha råd att köpa någonting alls när blir arbetslös efter dina tre år på högskolan" Ska jag ta det som en pik, eller är jag bara lättstött?

Idag kom jag till insikt om en sak. Nämligen att jag om blott fyra månader befinner mig på USA:s östkust, och närmare bestämt i Wilmington. Konstig känsla. Men det ser ut att vara fint väder i One Tree Hill, och Jontes amerikanska vän Barry sa att vi KANSKE kommer att få se snö en gång. Om vi har tur. Den är inte sådär!

Nu är det dags att sova. Imorgon vankas det en dag med guldkant på tillvaron, både bokstavligt (sprayfärg) och bildligt (Jonatan) talat.



Dagens: Att ha ett närsynt och ett översynt öga. Och att en synundersökning kostar 320 jävla kronor. Den är sådär. (Är det någon som har en monokel till låns?)

1 Comments:

Blogger Sandra said...

Ska du iväg till USA? Men Mia vad sjutton har flugit i dig? :)

4 september 2008 kl. 23:48  

Skicka en kommentar

<< Home