onsdag, september 19, 2007

NédniL's sju-stegs-trappa

Tentapluggandets sju stadier


1. LUGN (jag har ju flera dagar på mig att läsa boken)
2. SJÄLVSÄKERHET (äh, jag behöver inte läsa boken för att klara tentan)
3. PANIK (råkade öppna boken av misstag och insåg att jo, jag behöver visst läsa boken och det får plats många fler ord på tusen sidor än vad det gör i mitt lilla huvud)
4. ILSKA (varför är boken på ENGELSKA? Jag pratar inte svenska för att det är ROLIGT, utan för att jag inte KAN något annat språk!)
5. FLOW (ja, jag vet inte var det kom ifrån, men igår kväll trodde jag att hamnat i nåt slags kreativt flow. Det var tydligen mest snack. Ja, från min sida.)
6. FÖRNEKELSE (tenta? Hur tänker du då?)
7. RITA-I-PAINT
och nu lyssnar jag på Radio K.
Dagens: Hårdrockssittning. Den är sådär.

2 Comments:

Blogger Jonatan said...

snack?

20 september 2007 kl. 22:43  
Blogger Mia said...

ja, alltså från min sida!

21 september 2007 kl. 10:07  

Skicka en kommentar

<< Home