måndag, januari 07, 2008

Ensam är stark

Yeah right. Ensam är inte stark. Ensam är bara ensam. Med andra ord; Jag saknar dig redan. Men det kommer att gå hur bra som helst, och innan vi vet ordet av så kommer du vara hemma igen. Snart är det en natt mindre kvar, och tro mig, jag har redan börjat räkna...
Gott nytt år, förresten. Av alla 54 miljoner sms som skickades i Sverige under nyårsnatten var inte ett enda till mig. Gott nytt år. Tur att jag inte skickade några heller.


"Min sans har jag förnekat och min hemstad har jag glömt"


Efter att ha sprungit iväg verkar tiden för tillfället stå stilla. Men eftersom jag vet att en minut alltid är lika lång (det lärde jag mig på gymnasiet), alltså en minut, så kan det omöjligt vara så, och därför får jag förlita mig på att det helt enkelt är så tiden går. Fort alltså. Och om jag tänker efter så är det nu, om någon gång, den har all anledning att göra det. Mina nyårslöften (som för övrigt är något av en efterhandskonstruktion) håller jag för mig själv, men nog kommer de att hålla mig sysselsatt. Jag har dessutom en praktikplats här i Jönköping, en fantastiskt rolig sådan dessutom, som kommer ge mig en massa arbete större delen av våren. Tack och lov för det. Jag börjar mer och mer se Jönköping som Hemma. Familjen och de få vännerna längre upp i landet har jag kvar oavsett vad jag kallar platsen, och tur är väl det. För det är nog här jag faktiskt hör hemma. Förresten, sa jag att jag saknar dig?

Nytt år ja. Gamla minnen får ge plats åt nya, likaså vänner och relationer. Och som vi, eller åtminstone jag, säger varje år, så ska år 2008 bli bättre än något annat!

"...men nya dagar väntar
med nya tidsfördriv
och allting liksom kräver mera nu
så ta dina minnen och
försvinn ur mitt liv
älskade älskade du
älskade älskade du"


Dagens: Insikt. Den var sådär.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

snaaaaart hemma igen... då ska det kryssas... o kyssas...

8 januari 2008 kl. 00:02  

Skicka en kommentar

<< Home