fredag, december 07, 2007

Julbak, födelsedagar, intervju, blodgivning & Jag är för fan inte ett dugg jävla upprörd!

"Varför pratar du i falsett om du inte är upprörd?"

Jag kanske inte pratar i falsett, men, upprörd - check! Och JA, jag vet att jag tjatar, men jag kan inte riktigt släppa det där. Jag ville verkligen, och då menar jag VERKLIGEN verkligen, bli blodgivare! Och när jag och Sofia tagit oss upp till sjukhuset för att lämna prov o skriva på papper, så är det bara för att få höra att jag inte FÅR ge blod! Och dessutom av en högst tveksam anledning - att jag har för "små" blodådror! Say what!? Ok, jag hade kunnat ta det, om jag hade dåligt, smutsigt eller smittat blod, men INTE när dom påstår att jag har för smala blodådror! Dessutom tror jag att det bara var snack, för Sofia hörde vitrockarna prata om hur jobbigt det var att vi var där när dom ville gå och fika. FIKA?! Folk ligger och dör på operationsborden, men sjuksystrarna är för fikasugna för att orka sticka mig i armarna! "Du kan komma tillbaka om fem år och prova igen". Ha! Det kan dom ge sig fan på att jag gör. Den, trots allt ganska vänliga blodprovsdamen, ville inte ens ta ett blodprov, men hon kallade mig iaf "späd". Min ilska och Sofias frustration (över att vara ensam blodgivare) förde dessutom sedan med sig en ouppmärksamhet som ledde till att vi, när vi skulle åka hem, råkade hoppa på fel buss o nästan hamnade i Huskvarna, men det pratar vi inte högt om. Att jag, 22 år gammal, inte har lärt mig att åka buss, alltså.

Vid sådana tillfällen är det tur att man har andra saker och stunder att glädja sig åt. Som i lördags, när vi julbakade sjuka mängder julgodis.
Eller senare den kvällen, när jag blev bjuden på en fantastiskt mysig och god kvällen-före-födelsedagsmiddag - OCH fick för-presenter!
Eller dagen efter, som var den riktiga födelsedagen och som inleddes med sång, frukost på sängen och Världens Bästa presenter - Sunes Jul, en reklamtröja i storlek Jättestor (avledningspresent) och den finaste klockan i hela världen. Tack, älskade bästis!
Eller när jag, senare på födelsedagen, skulle sola och fick göra det gratis.
Eller när vi sedan först gick på julskyltningen, och sedan begav oss hem till mig där vi åt ät hysteriskt mycket advents- och födelsedagsfika.
Eller när jag fick underbara presenter av mina underbara vänner. Tack för att ni gjorde min födelsedag till den bästa!
Eller när min bästis kom hem igen på kvällen och vi fikade (igen) med hans mamma och syster, och jag dessutom fick ännu en present! Så avslutades den fulländade födelsedagen på bästa sätt.

Förutom min egen, firades det igår ännu en födelsedag, och då var det min kära storebror som nådde den mogna åldern 24. Grattis! Ordningen är nu återställd och Patrik är efter fyra kaxiga dagar återigen 2 år äldre än jag.

Efter den hyfsat jobbiga tentan i fredags väntar nu ytterligare två innan jul. Det gör dock inte så mycket, för jag är full av glada julkänslor o har en del att se fram emot. MKV-middagen på onsdag, till exempel. Idag plockade vi grenar (!?), på söndag är det
dekorationsdags och efter tentan på onsdag (äntligen!) ägnas dagen åt uppklädning och förberedelser inför årets fest för MKV-familjen! :D



Dagens: En viss sektions sax. Den är sådär.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Att vi plockade grenar är väl lite att ta i, kvistar skulle jag nog kalla den. Men i och för sig så var det ju som grenar för saxen. Regn- det är fan också sådär.

7 december 2007 kl. 18:30  

Skicka en kommentar

<< Home