söndag, februari 25, 2007

3,5 dagars frihet är över

och nu är jag riktigt ladda för en ny kurs, otroligt nog :) Efter mycket om och men tog den förra slut, och det blev ett riktigt lyckat sådant. Vår lilla, men naggande goda, Lind-grupp lyckades till slut, efter en veckas semester, tre dagars intensivt arbete och diverse konstiga idéer med både mobilsvärd och det stående skämtet Herr Lindén.
Och denna söndagkväll sitter jag här, övertygad om att jag har en idiotsäker plan som jag kommer följa till punkt och pricka - och som ska ta mig igenom denna kurs utan tentaångest, dåligt samvete och utan sitta-uppe-till-klockan-tre-kvällen-innan-deadline-kvällar. Övertygad om att jag de senaste fem veckorna har mognat så pass mycket att jag imorgon efter introduktionen och föreläsningen kommer gå direkt hem och, istället för att hamna i soffan framför Grey´s Anatomy, kasta mig över kurslitteraturen med en läslust utan dess like.
Precis lika övertygad som jag var en söndagkväll för ganska exakt fem veckor sedan... och fem veckor innan det... och fem veckor innan det... och fem veckor innan det...


Sweetie...




Men, i vilket fall... Jag har en plan. Och den är SÅ värt det!


Söndagsdepression vs söndagseufori - vad har hänt?


I väntan på våren får man göra något annat... än att bara vänta.
Dagens: Tänder som är en grötig röra i en mun som inte slutar prata. Den är sådär.

1 Comments:

Blogger Jonatan said...

hmm, jag har försökt med ovan nämnda taktik sedan jag började mkv.. eller rättare sagt, tänkt försöka. ännu är utspridda studier ett outforskat ämne...

27 februari 2007 kl. 07:24  

Skicka en kommentar

<< Home