onsdag, februari 07, 2007

Nu är alla små stjärnor

Det har sagts förut och det tål att sägas många gånger igen. Mannen är ett geni, en ordkonstnär utan like.
Helgens bakis(?)/kärlekspizza


För någon vecka sedan, en kväll när vi gick över bron från väster till öster, mötte vi inte svankvinnan, utan två brandmän som räddat en svan för att placera den i vattnet igen. Igår kväll såg jag den igen när jag gick längs Vätterstranden. Den hade tagit sig ut från stan, men inte mycket längre. Tilltufsad, stelfrusen och framförallt livlös låg den där på stranden. Sånt gör ont i mig. Men kanske hade den gjort precis så som svanar gör när dom blir ensamma. Dör av brustet hjärta. Och då måste den iaf ha varit lycklig i den allra sista stunden, medveten om att den snart skulle slippa lida... Låt mig iaf få tro det.

Nu, när det är mycket att ta tag i... Anser jag mig plötsligt ha all tid i världen för att städa garderoben, sortera strumpor och klä om fula kollegieblock med presentpapper. Nu ska jag bara gå och prova några gamla klänningar, sen så! Kanske...


Dagens: Den här tiden på året. Den är sådär.