torsdag, februari 21, 2008

Du ser andra halvan av solen...

Från en fantastiskt rolig, mysig, festlig, underbar och kärleksfull helg, via en trött vecka till en ny helg, som jag spår kommer bli lika bra som den senaste.

Tänkte såhär på torsdagskvällen, en vecka för sent, ta ut min Alla♥-nsdagsirritation. Inte över dagen som sådan, för den är jag bara glad att den finns, utan irritation på alla som kallar det för "ett kommersiellt jippo" och som talar om bojkottning och att "visa kärlek ska man väl göra alla dagar, och inte bara en enda".

1. Men VISA kärlek varenda dag då! Det finns ingenting som inte säger att du inte kan göra det dom andra dagarna...
2. Om du nu gör det, är det då så jobbigt att det finns en speciell dag, kallad något som för tankarna till att man ska vara lite extra kärleksfull?
3. Ingen tvingar dig att handla en massa saker. Man kan faktiskt fira ändå. Om man vill fira. Annars kan man väl nöja sig med att bara konstatera att "det är alla♥-nsdag idag", utan att börja prata om konsumtionssamhället och att bojkotta.
4. Är världen verkligen så god, glad och trevlig att en speciell dag för kärlek blir överflödig? Jag menar, är det inte rätt trevligt när kärleken plötsligt (för en gångs skull) finns överallt? Som omväxling, liksom. För jag kan inte påstå att jag tycker att världen och tillvaron alltid är så himla kärleksfull annars...

(5. Det är inte ALLA♥-nsdag... Det är Våra ♥-nsdag. Och det är mitt, vårt, sätt att fira. )

((6. Ja, även Alla♥-nsdag kan vara ETT ord.))


Helgen bjuder för övrigt på Chokladkalas, pannkakor,Caroline ch den 24:e :)


45 dagar, och huvudet fullt av drömmar, längtan och kärlek.





Dagens: Gubben som är ute till havs med två älskarinnor, och inte tycker det är så HIPPT att frugan kommer se honom på TV. Han är sådär.