lördag, november 11, 2006

Att sitta i chipsskålen

Hittade detta gamla inlägg o kunde inte låta bli att skratta högt:)


"Spa-dag
Ons 26 okt 2005 21:56
12.01 Jag o Hanna äter frukost

12.58 Katta anländer till Spa Lindén.

13.23 Jag gör rent kattlådan. Katta o Hanna diskuterar smärttrösklar.
14.00 Dags för slingor. Hanna gör sina själv. Jag ska göra Kattas.
14.04 Katta inser att jag inte har en aning om hur man använder den konstiga lilla slingborsten. Jag visste det hela tiden.
14.16 Lägger vinet på kylning.
14.32 Färgen har på något sätt hamnat i Kattas hår. Nu är det bara väntan. Hanna är lugn trots att hon har kladdat hela håret fullt.
14.45 jah färgar ögonfransarna. ser inte vad jag skeirber. Måste blunga.
14.52 Kattfa matar mig med chips o juice fr jag see ingenhtinfg.

14.58 Orkar inte blunda längre. Tar bort dom där jävla små lapparna under ögonen. Skitsamma om jag får färg i ögonen. Katta är sur för att hon har fått färg på naglarna som inte går bort. Vägrar doppa naglarna i citron för att det är en frukt. Hon har fruktfobi.
15.08 Jag äter 4 maränger med chokladsås.
15.14 Sätter på bastun. Vi ligger långt efter tidsschemat. Massor kvar att göra.
17.01 Nu har vi bastat, peelat oss, gjort hårmask och fotmask. Smörjt in oss med bodybutter. Hanna insisterade på att jag skulle ta kort på henne i duschen. Nu är det ansiktsmask och manikyr som gäller.
17.18 Det plingar på dörren. O jag är tvungen att öppna, med grön ansiktsmask applicerad och iklädd endast handduk och ett nästan genomskinligt spetslinne. Det var grannen som undrade om han skulle fylla på glykol i bilen. Katta skrattade gott och högt.
17.30 Rullar håret på Katta.
17.45 Pizzapaus. Hanna påpekar att hon ser ut som en nyponros.
18.20 Dags för smink. Korkar upp vinet.
20.02 NU börjar det arta sig. Sminket är på, frisyren är på G, hälften av kläderna på. Lite mera vin, tack.

20.16 Dags att fixa naglarna, hann inte göra det nä vi skulle. Jag går runt i pyjamasbyxor. Kan inte fatta att vi böjade kl 14 o ändå inte är klara än. Mera vin.

21.14 Yes, det mesta är klart. Men, kjol eller byxor, det är frågan. Lite mera vin nu så är allt perfekt.
21.28 Hanna har druckit fyra drinkar, Katta och jag en och en halv flaska vin. Var. Katta och Hanna har lyssnat på Dr Jones fem gånger. Alla tre är skitsnygga efter tre timmars sminkning. Snart ska vi nog gå. Bara lite potatissallad först.
21.36 Katta tar rökpaus utomhus. Ingen vill ha potatissallad förutom Hanna. Hon tar allt. Desutom har hon spillt på sig tre gånger. Katta är sur för att vi snott hennes Rhodos-tändare. Det visar sig att det är hon som glömt den. Katta vägrar att erkänna.
21.52 OK, sista nu :) allt är perfekt. Haft en underbart härlig, mysig o rolig spa-dag med två underbara vänner. Sminket sitter där det ska (än så länge), kläderna är på och humöret är på topp. D.v.s. allt är klart för en toppenkväll! Ses på pluto om lite mer än en timme!"
Hittade även en vimmelbild från den kvällen, men för allas trevnad (åtminstone min o Godzillas) gör jag nog bäst i att inte publicera ännu en gång. :) Där satt vi inte i chipsskålen, med Löjtnant Skog!
Dagens: Kylan i min lägenhet. Den är sådär.