onsdag, november 22, 2006

Det är över nu

Ja, och tack o lov för det! Den rosa boken är nu lika med utläst. Dock utan att något av egentligt värde fastnat, men läst är den. Det enda jag kan minnas av boken i precis just detta ögonblick är att på sidan 219 finns det ett litet bläckstreck i marginalen, som inte jag har ritat dit. Hur var det nu med djupinlärning vs. ytinlärning? Je je. Det är mycket nu.

Coming up: åker till Kalmar och Spiik imorgon med BlueCrew, vilket ska bli grymt roligt! Och eftersom jag redan nu vet att jag inte kommer öppna en enda bok under helgen tänker jag inte heller ha dåligt samvete, utan bara jäkligt kul.

Helgen som var: bl.a. rolig, god, mysig och trevlig. Klassfest hos Maacus i fredags, oerhört rolig tillställning! Vissa inslag under kvällen var roligare än andra. Borttappade skor, uppätna chokladtomtar (förlåt, Therese o Maacus!), glömd väska och en övertalningsförmåga som heter duga - bland annat, ska tilläggas! I lördags, en sjukt god och mysig middag. T.o.m. så pass som oerhört! I söndags, födelsedagsmiddag för Burrgit med massa trevliga tjejer. Oerhört trevligt även detta.
Lägg till allt detta en massa oerhört tråkigt läsande som inte behöver närmare beskrivning.

Apropå fisk - titta på markisen! Nej, men apropå att uttrycka sig, och att göra det rätt. Ibland behövs det inga ord. Ibland räcker det med bara en blick, en gest, ett leende eller en liten, liten rörelse... För att man ska veta. I detta fall en liten, liten rörelse, en blick - och så ett leende.



Dagens: Människor som inte förstår att det är roligt när vi gömmer leopardfärgade pumps i micron. Den är sådär.