tisdag, december 12, 2006

Våga hoppas, tro och drömma?

Ja, för nu har jag funnit min lyckodrake. Rabies.

FAAAAAAAAAAAAAN!!! Helt ärligt, nu har jag suttit och varit osocial mot Brownie och skrivit blogginlägg i en Hel Jävla Timme. Och så lyckas jag radera skiten! Ett sjukt innehållsrikt, välformulerat och underhållande inlägg, som kan ha varit mitt bästa hittills. Jag tänker dock trots min ilska och trötthet göra en kort summering, och kanske försöka återställa den perfekt skrivna texten en annan dag (som om det är roligt att läsa då).

Så, nånting sånt här skrev jag: bla bla, veckan efter Kalmarhelgen och tentavecka, bla bla, hittade på nåt om att jag pluggade sjukt mycket, bla bla, studiecirkel utan studier och plugg under jobbkvällen på Akademien funkar sådär. Bla bla, tomtevaka, kåren och nedräkning till födelsedagen. Bla bla bla, nåt som rimmar på bla (copyrighten på detta julrim (?) tillhör Sofie). Bla bla, firad redan mitt i natten av en trött Jonte och sedan en grym dag med frukost på sängen, familjefirande, fest o grymma presenter man inte klara sig utan (t.ex. en alldeles egen dag, massa smink och ett vampyrdödarkit). En födelsedag då jag under 24 timmar inte var ensam mer än ca 7 minuter, och under vilka jag pratade i telefon med min Brownie.

Bla bla, nåt vist och klokt om att det redan är december och att jag inte har nån julkänsla trots att Jönköpig ÄR Staden I Ljus. Antingen för att min lägenhet är lika julpyntad som den var när jag flyttade in i augusti (är ju aldrig hemma, så orka), eller för att jag inte är där jag brukar vara under denna årstid. Whatever. Vilket är konstigt med tanke på att jag i vanliga fall börjar spela julmusik och pynta mitt rum redan i oktober, och varje år försöker klä granen en dag tidigare för att få njuta lite längre av Julen. Jag måste helt enkelt trivas alldeles för bra här för att orka bry mig om varför...

Bla bla, sedan var det någonting om Lucia imorgon, och vårt alternativa Luciatåg där jag givetvis är självutnämnd StarWars-Lucia. Sedan malde jag på om att det blir en hektisk sista vecka i Jönköping och jag har blandade känslor om att åka hem. Blir att byta ut en saknad mot en annan, helt enkelt... o den är sådär. Är dock inte där än.

Schemat då, för denna sista och förhppningsvis sjukt roliga vecka. Imorgon bartömning på kåren, vilket dock inte får utföras bokstavligen då vi har personalfest på fredag, men innan dess torsdagens julkväll med K på skolan. Be there! På lördag blir det BlueCrewfest. På söndag adventsfika och bakning. På måndag den efterlängtade MKV-middagen som jag ser fram nåt oerhört emot. Till sist en avslutande julmiddag med tjejerna på tisdag. På onsdag årets sista föreläsning och senare hemfärd. Eller bara färd, till Hallsta.

Och nu, när jag inte riktigt vet vad jag ska säga... Korv, helt enkelt. Katta förstår. Den er veldig... veldig fin!

Dagens: Avstäng avlopp. Den är sådär.