måndag, februari 25, 2008

Ilska [²'il:ska ] ilskan subst. uppretad sinnesstämning, vrede

Frustration frustrasj'o:n ] frustrationen frustrationer subst.
ilska och besvikelse över att bli hindrad i sina ansträngningar

Irritation [iritasj'o:n ] irritationen irritationer subst.
det att vara irriterad, ilska (även bildligt om sår etc)

Nej, det är inte bildligt om något sår.


Den vinner som är trägen
Den förlorar som ger upp


Dagens: Alla jäkla människor som gör sig själva till offer. Dom är sådär.



(Ok, jag kanske inte förstår. Men tro mig - det gör inte ni heller.)

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

mmm, människor borde vara kreativa (möjligen konstruktiva) istället för att bara gnälla... hrm ;)

28 februari 2008 kl. 13:54  
Anonymous Anonym said...

Det kääsn väldigt konstigt att du, mia, skriver dOm??/Lilla S

14 mars 2008 kl. 15:35  
Blogger Mia said...

Inte om jag påminner dig om när det var ;) tycker mig minnas att du talade mig till rätta i min aggressiva sinnesstämning! :)

15 mars 2008 kl. 07:07  

Skicka en kommentar

<< Home